Alma

“Naponta egy alma távol tartja az orvost” tartja a mondás és valószínűleg nagyon is igaz ez az állítás. A “gyümölcsök királynőjének” számos jótékony hatása van.

Gyümölcssav- és vitamin tartalma jelentős, több mint 20-féle ásványi anyagot rejt magában. Magas foszfor tartalma mellett tartalmaz kalciumot, vasat, magnéziumot, nátriumot, káliumot, nyomelemeket, A-vitamint, B- komplex vitaminokat, kevés C-vitamint. Gyümölcscukrot is tartalmaz, alacsony kalória és rost tartalma miatt diéta és fogyókúra alkalmával eredményesen fogyasztható. A népi gyógyászat szerint fogyasztásával leküzdhető a hányinger, megszüntethető a hányás.

Egy alma a napi étrend fontos részét kellene hogy képezze. A gyümölcsök nagy része gyógyító hatású, közülük az alma az egyetlen gyümölcs, amit más ételekkel is fogyaszthatunk. A gyomor hamar megemészti és szinte azonnal energiát nyerhetünk belőle.

Egyrészt jót tesz az emésztésnek, hiszen mind a székrekedést, mind a hasmenést enyhíti. Másrészt az almában sok az oldható rost, amely segít a vércukorszint szabályozásában. Az almában található oldható rostanyag, vagyis pektin képes csökkenteni a vér koleszterinszintjét, ezáltal mérsékli a szívbetegség kockázatát.

Lehetőleg frissen, nyersen fogyasszuk, de készíthetjük párolva, megsütve, tölthetjük, kínálhatjuk hús mellé köretnek. Levesként, mártásként is igen ízletes, aszalványként vagy almachips formájában és süteményként is tálalhatjuk.

A szárított almahéjból készült tea hurutok, bélgondok ellen javasolható. A kozmetikában is felhasználhatjuk ugyanis védi a bőrt a fertőzések és a baktériumok ellen.

Jó tudni, hogy másként hat az édes és másként hat a savanyú alma is. Az almát lehetőleg teljes egészében fogyasszuk, tehát héjastul, magházastul, az alma csutkája ugyanis értékes jódot tartalmaz.

Kép forrása: https://pixabay.com/

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.